Nak Kerja Di ‘Government Sector?’ Jangan Buat Perkara ‘Annoying’ Macam Ni

Walaupun dah banyak kali dikongsi mengenai etika permohonan kerja yang betul, namun masih ramai lagi yang buat silap. Kesilapan yang sama jugak yang dibuat berulang kali. Nanti bila tak dapat kerja, mulalah buat tanggapan yang bukan-bukan.

Sebelum nak mohon mana-mana kerja sekalipun, buatlah research terlebih dulu. Tiru cara macam mana mereka yang dah diserap masuk bekerja tu mohon kerja. Takdelah nanti permohonan kerja korang tu kena campak masuk dalam tong sampah. Haa kan haru!

Sebelum berniat nak mohon kerja kerajaan tu, baca tips dari maukerja yang dikongsikan sendiri oleh lelaki yang pernah bekerja sebagai penapis borang-borang permohonan calon pekerja dalam sektor kerajaan.

Sumber : SiakapKeli